piątek, 13 marca 2015

Pierwsza recenzja - "Wróć, jeśli pamiętasz"

Witam Was wszystkich! Tu Caroline352, możliwe, że znacie mnie z mojego booktube’owego kanału. Jak widać, zdecydowałam się spróbować własnych sił w blogowaniu, co oczywiście nie znaczy, że teraz nie będę wstawiała filmików, o nie! Jednak chciałabym po prostu przekonać się czy pisanie recenzji będzie mi wychodzić. Liczę na Waszą szczerą opinię (ale też wyrozumiałość, bo to dopiero moje początki^^). Tak oto na pierwszy ogień idzie książka, której recenzję nagrywałam i wstawiałam już na mój kanał, czyli „Wróć, jeśli pamiętasz”, kontynuacji książki "Zostań, jeśli kochasz".













Tytuł: Wróć, jeśli pamiętasz
Tytuł oryginału: Where she went
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia






Od wypadku Mii minęły trzy lata. W tym czasie życie naszych bohaterów zmieniło się diametralnie, a ich drogi całkiem się rozeszły. Adam stał się światowej sławy gwiazdą rocka. Jego kapela jest rozchwytywana i właśnie szykuje się do kolejnej trasy koncertowej. Jednak to Adam jest tym, który skupia na sobie uwagę mediów. Niestety, całe to zamieszanie wokół jego osoby zaczyna go przytłaczać. Chłopak staje się nerwowy, a jego miłość i pasja, czyli muzyka, zmienia się w przykry obowiązek.

Kiedy nadarza mu się jedna z nielicznych okazji, by odciąć się od całego natłoku spraw i obowiązków związanych z karierą, po raz pierwszy od lat na drodze Adama ponownie pojawia się Mia. Ona także zmieniła się od ich rozstania. Teraz jest znaną wiolonczelistką, którą także czeka wyjazd związany z koncertami. Los jednak sprawia, że drogi naszych bohaterów ponownie się krzyżują, dając im szansę wyjaśnienia sobie wszystkich kwestii, które dotąd pozostawały bez odpowiedzi.

Historia, tym razem opowiadana właśnie z perspektywy Adama, jest przeplatanką wspomnień z życia chłopaka i zdarzeń dziejących się w teraźniejszości. Dzięki temu możemy bliżej poznać sposób patrzenia bohatera, jego odczucia w poszczególnych sytuacjach, a także zrozumieć sposób postępowania.

Zmiany jakie zaszły w bohaterach każdy może odebrać inaczej. Ja osobiście miałam okazję bardziej zżyć się z Adamem, zrozumieć go zdecydowanie lepiej niż po przeczytaniu pierwszej części. Problemy, którym codziennie musi stawiać czoła dla niektórych mogą wydawać się błahe w porównaniu z tym co przeżywała Mia, jednak nie powinniśmy zapominać, że każdy z nas na różne trudności reaguje inaczej. Oprócz tego mamy w tym tomie okazję poznać tą wrażliwszą stronę naszego bohatera, która była dotąd jedną wielką tajemnicą. Lecz wiem doskonale, że nie wszyscy odbierali osobę Adama w pozytywny sposób.

Dla mnie natomiast to właśnie Mia była tą irytującą postacią, choć doskonale wiem, że nie powinnam tak o niej myśleć i oceniać jej zachowania, którego w wielu momentach zwyczajnie nie rozumiem, gdyż tak naprawdę nie jestem w stanie pojąć co ta dziewczyna przeżyła i z czym musiała się zmierzyć od czasu wypadku.

„Wróć, jeśli pamiętasz” nie jest tylko i wyłącznie książką poświęconą niespełnionej miłości i załatwianiu „starych spraw”. W tej części nie widzimy już tak silnego nacisku na muzykę, która jest pasją obojga bohaterów. Treść książki skupia się za to na ukazaniu jak różne historie pisze dla nas życie. Ukazuje jak dwie bardzo bliskie sobie osoby w przeciągu dwóch czy trzech lat mogą stać się dla siebie zupełnie obce. Podkreśla też jak różne zdarzenia z naszego życia wpływają na nas i na nasze otoczenie oraz jak bardzo zmienną istotą jest człowiek. Czytając tę książkę, doszukujcie się w niej czegoś więcej, czegoś co być może będzie miało jakiś wpływ także na wasze życie, bo nigdy nie wiadomo, czy właśnie komuś z was nie otworzy ona oczu na pewne kwestie.

Podsumowując: „Wróć, jeśli pamiętasz” to świetna książka, ukazująca prawdziwie życiowe historie i problemy, pisana w lekkim, łatwym w odbiorze stylu, co sprawia, że czyta się ją naprawdę szybko. I chociaż nie uroniłam przy niej ani jednej łzy, wielokrotnie mnie poruszyła i zmusiła do refleksji.

Ocena ogólna: ★★★★★★★★☆☆ (8/10)




I to wszystko, jeżeli chodzi o tę recenzję, moją pierwszą, lecz nie ostatnią. Mam nadzieję, że nie poszło aż tak źle, a błędy nie są jakoś bardzo rażące (za wszystkie z góry przepraszam). Zachęcam Was do wyrażania swoich opinii w komentarzach, a także do obejrzenia recenzji na moim kanale, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście. To by było na tyle, to papa! ;)

2 komentarze:

  1. Moim zdaniem oba rodzaje recenzji wychodzą Ci świetnie. Życzę powodzenia w dalszej działalności blogowo-booktube'owej. :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja."Wróć,jeśli pamiętasz" trochę bardziej mi się podobało od pierwszej części.Może ze względu na refleksyjność tej książki.

    PS. Powiększyłabym trochę czcionkę,bo trochę zlewał mi się tekst.

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS | 1, 2.