środa, 18 marca 2015

"Elita" - recenzja książki

Hej! Witam ponownie na moim blogu! :) Dziś zapraszam Was na recenzję drugiej części z serii „Selekcja”, czyli „Elity” Kiery Cass. Prawdopodobnie nie będę nagrywała recenzji tej książki na mój kanał, dlatego musicie się tym razem zadowolić wyłącznie wersją pisaną ;)

UWAGA! Recenzja może zawierać spoilery dotyczące części pierwszej.

















Tytuł: Elita
Tytuł oryginału: The Elite
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar




Z trzydziestu pięciu dziewczyn rywalizujących w Eliminacjach pozostała tylko szóstka. Elita. Grono kandydatek na narzeczoną księcia znacznie się zmniejszyło, co może oznaczać jedno - wkrótce Maxon będzie musiał podjąć ostateczną decyzję, którą z dziewcząt będzie chciał wziąć za żonę. Jednak zanim to nastąpi, jeszcze nie jedno zdąży się wydarzyć.

Pozostałe w rywalizacji kandydatki czekają różne zadania, które mają pomóc zawęzić grono potencjalnych księżniczek, przede wszystkim sprawdzając ich predyspozycje do pełnienia tak zaszczytnej roli. America i inne bohaterki zaczynają konkurować na poważnie, jak się okazuje nie zawsze stosując czyste zagrywki. Jednak poza rywalizacją, Ami boryka się jeszcze z innym problemem, mianowicie którego z dwóch zakochanych w niech chłopaków wybrać. Księcia czy gwardzistę? To jej ciągłe wahanie było często nużące, jedna ja osobiście lubię jej postać. Kiedy chce potrafi być silna i zdeterminowana w dążeniu do swego, a to cechy, których często brakuje książkowym bohaterkom.

Zaś Maxon, wciąż niepewny uczuć Ami, spędza sporo czasu także z innymi kandydatkami, starając się je bliżej poznać. Z kolei czytelnicy mają okazję nieco lepiej poznać jego. Mimo, że momentami nie potrafiłam zrozumieć jego zachowania, ostatecznie moja sympatia do jego osoby znacznie wzrosła w porównaniu z częścią pierwszą, choć raczej od początku go lubiłam.

Moje odczucia co do Aspena wciąż są mieszane. Czasami naprawdę doceniałam jego postać i darzę go sympatią, lecz czasem po prostu mi przeszkadzał w tym całym obrazku. Nie wiem jak to będzie po przeczytaniu kolejnych części, jednak na chwilę obecną mogę ogłosić, że zdecydowanie jestem Team Maxon.

Nie miałam zamiaru rozpisywać się na temat drugoplanowych, czy też epizodycznych postaci, lecz nie mogłabym nie podzielić się moim kolejnym zaskoczeniem, które wywołał u mnie nie kto inny jak ojciec Ami. Już po lekturze pierwszego tomu stwierdziłam, że jest on naprawdę przyzwoitym człowiekiem - absolutnie nie był typem tyrana, którego chore ambicje wpędzają jego dzieci do grobu - jednak w „Elicie” mamy szansę dostrzec jak bliska i znacząca dla głównej bohaterki jest jej relacja z ojcem. Jedyne co mogę powiedzieć, to że taki tata to bez wątpienia skarb.

Mimo, że w tej części sporo czasu poświęcamy miłosnym rozterkom głównej bohaterki, to nie jest to jedyny temat w książce. Tak samo jak w „Rywalkach”, poruszane są także tematy polityki kraju, jednak tym razem są one jeszcze ciekawsze i lepiej rozwinięte. Problem z rebeliantami się rozrasta i zdecydowanie jest już tak słodko i idyllicznie jak można by się po takiej książce spodziewać.

Podsumowując: Nawet jeśli „Elita” i ogólnie cała seria nie jest najbardziej ambitną, to definitywnie wciągnęłam się w fabułę, przywiązałam do bohaterów, a rzeczywistość, w której toczy się akcja była dla mnie niemal równie intrygująca i niepowtarzalna jak w niezastąpionych „Więźniu labiryntu” czy „Igrzyskach śmierci”. 

Ocena ogólna: ★★★★★★★★☆☆ (8/10)




I to wszystko, jeżeli chodzi o tę recenzję. Jestem ciekawa Waszego zdania na temat tej książki. Zachęcam Was do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Jeśli czytaliście już „Jedyną” chętnie poznam Waszą opinię również o tej książce, bo osobiście nie mogę się doczekać kiedy ją dorwę. To by było na tyle, to papa! ;)

3 komentarze:

  1. Fajna recenzja :)
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :http://zyjac-wsrod-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi ,,Elita'' podobała się najmniej. Ami denerwowała mnie swoim niezdecydowaniem :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja, podobnie oceniłabym ten tom. Recenzja całej serii : http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS | 1, 2.