środa, 25 marca 2015

Odważ się uwierzyć… - "Mroczny anioł"

Hej! Witam ponownie na moim blogu! :) Dziś pora na recenzję mojego losu ze słoiczka TBR na ten miesiąc, czyli „Mrocznego anioła”.

















Tytuł: Mroczny anioł
Tytuł oryginału: The Dark Angel
Autor: Eden Maguire
Wydawnictwo: MAK Verlag




Tania wraz z przyjaciółmi i chłopakiem mieszka w górskim miasteczku, w którym, nie licząc częstych pożarów, z reguły nie dzieje się nic ciekawego. Do czasu aż na jednym ze wzgórz stawia dom znana gwiazda rocka, Zoran. Przybycie mężczyzny rozpoczyna serię dziwnych, nieoczekiwanych zmian w życiu głównej bohaterki. Zaczynając od imprezy, którą gwiazdor organizuje dla wszystkich nastolatków z miasta.

Relacje dziewczyny spotyka wiele prób. Przyjaźń staje pod znakiem zapytania, podobnie jak jej związek z boskim Orlando, zagrożony przez przystojnego adoratora, Daniela, którego Tania poznaje na imprezie. Oprócz tego niewyjaśnione zemdlenia i niestworzone rzeczy jakie bohaterka widzi za każdym razem, gdy przychodzi do posiadłości Zorana. Wszystko to owiane jest tajemnicą, z którą Tania będzie musiała się zmierzyć.

Sama bohaterka nie wywarła na mnie ani pozytywnego, ani negatywnego wrażenia. Zdecydowanie nie jest to postać, z którą się zżyłam i której kibicowałam od początku do końca książki. Owszem, trzymałam jej stronę, lecz nie darzyłam jej jakimś szczególnym zamiłowaniem.

Przyjaciele Tanii to postacie dość zróżnicowane, jednak większość udało mi się polubić. Stanowili dobrze zgraną paczkę. Może nie była to zbyt ciekawa mieszanka kultur i charakterów, lecz krótko mogę ocenić, że byli OK. Podobnie dobre zdanie mam o rodzicach dziewczyny, a szczególnie o jej ojcu. Może nie dorównuje tacie Ami z „Rywalek”, ale także jest takim typem rodzica, którego nie da się nie lubić.

Pomysł na powieść i wiele wprowadzonych wątków jest bardzo ciekawych i oryginalnych, lecz nie do końca podoba mi się sposób w jaki autorka to wszystko przedstawiła. Niestety, muszę przyznać, że wręcz zmarnowała tak niespotykaną historię, tworząc książkę, która była zaledwie przeciętnie dobra. 

Oprócz tego, nie da się pominąć kwestii polskiego wydania, które pełne jest błędów. Zazwyczaj nie czepiam się drobnych literówek, bo wszyscy jesteśmy ludźmi i mamy prawo się pomylić, jednak w tym wypadku błędów jej tyle, że nie sposób ich nie zauważyć. W pewnym momencie jest to już drażniące.

Podsumowując: „Mroczny anioł” to dobra książka, której potencjał został niestety zmarnowany. Ciekawa i nietuzinkowa historia została przedstawiona w bardzo przeciętny sposób, jednak zdecydowanie nie jest aż tak źle! Bohaterowie nie należą do tych, do których się przywiązujemy i których losy obserwujemy z zapartym tchem, lecz nie należą też do takich, którzy drażnią na każdym kroku. Do tego sporo błędów w polskim druku. Jednak mówiąc najbardziej ogólnie, „Mroczny anioł” to książka OK. 

Ocena ogólna: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)



I to wszystko, jeżeli chodzi o tę recenzję. Ciekawi mnie, czy może ktoś z Was też czytał tę książkę. Napiszcie mi o tym w komentarzach ;) Mam nadzieję wkrótce nagrać także filmik z recenzją „Mrocznego anioła”, a wtedy od razu link wstawię Wam na dole. A na chwilę obecną to wszystko! To papa! ;)



3 komentarze:

  1. Wydaje mi się że gdybym zamawiała z taniej książki to chętnie wrzuciłabym ją do koszyka :)
    Super Ci idzie blogowanie oby tak dalej.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :) majkaczyta14.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny misiek :>.
    Opis brzmi dość ciekawie.Nie czytałam, ale jak kiedyś mi zabraknie książek (haha, dobry żart xd), to się za nią rozejrzę, a nuż mi się spodoba :).Czasem takie przeciętniaki też się przydają, mogą robić za sztuczny tłum :P.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu zastanawiam się, czy jej nie zamówić na taniej książce, ale jednak tego nie zrobiłam i przy następnym zamówieniu również się wstrzymam. (chyba, że nie będę miała co czytać, w co wątpię ) :D
    Szkoda czasu, gdy w kolejce czekają ciekawsze książki :)

    Pozdrawiam i zapraszam : http://reading-is-my-escape.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS | 1, 2.